איזה עסק צריך אפליקציה?

עסק, כמו כל עסק, מעוניין להרחיב את אופקיו ולהגדיל את תשואתו והכנסותיו. בסך הכל הגיוני, לא? אך על מנת לעמוד בציפיות של עצמנו כבעלי עסק עלינו קודם כל לחשוב טוב ולהבין מה אנחנו צריכים כבעלי עסק על מנת להרחיב את אופקיי העסק שלנו.

רבים מבעלי העסקים יגידו ששיווק טוב ומקצועיות זה המתכון המנצח, אחרים יגידו שתודעת השירות ואסרטיביות זה השילוב האינדיבידואלי להרחבת אופקים וכן הלאה וכן הלאה.

 

אני אגיד ואומר קצת אחרת.

 

“כל עסק חייב שיהיה לו לפחות קצת מכל ‘שילוב מנצח’ שיריביו העסקיים מאמינים בו.”

 

המשפט הזה דורש תשומת לב מלאה כדי להבין את עומקו, אך אסביר בכל מקרה.

אם אני מאמין ששיווק טוב ומקצועיות הם האמא והאבא של העסק שלי, אך יריבי העסקי מאמין ששירות מהיר ויעילות תפעולית הם גלגל השיניים שעובד הכי טוב בעסק – עליי לאמץ גם את הגישה הזו על מנת שאני והעסק שאני מנהל נעמוד בקצב התחרות העסקית.

 

לכן, על מנת להבין איזה עסק באמת צריך אפליקציה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא חקר שוק ולבדוק – 

  • האם למתחרה הכי גדול שלי יש אפליקצייה בעסק שלו? 
  • האם העסק שאני שואף להיות – יתייעל אם תהיה לו אפליקציה?
  • האם פיתוח אפליקציה (פנים ארגונית או שירותית, לא באמת משנה) תגדיל את מחזור ההכנסות של העסק בטווח הקצר/ הארוך?
  • האם העסק שלי יתקדם צעד קדימה לפני כולם אם לעסק שלי תהיה אפליקציה ייעודית?

 

למעשה, לא קיימת תשובה חד משמעית איזה עסק צריך אפליקציה, אך ניתן להגדיר ברמה התיאורטית באילו סוגי עסקים אפליקציה תהיה כלי שירותי יעיל, והנה כמה דוגמאות לעסקים בהם אפליקציה אכן שימושית ויעילה לטווח הארוך/הקצר:

  • מסעדות – אפליקציה להזמנת שולחן מראש ותצוגת תפריט
  • חברות שילוח – לתצוגת מפה ומעקב אחר משלוחים
  • מעצבי שיער – לתיאום תורים מראש והצגת תיק עבודות יוקרתי
  • משרדי עורכי דין – לתיאום פגישה מראש ושליחת מסמכים אישיים לניהול התיק
  • חנות מתנות – להצגת תיק עבודות, מכירת מוצרים והעלאת תמונה להדפס בעיצוב אישי
  • ועוד

 

והנה כמה דוגמאות לעסקים שאינם זקוקים לאפליקציה לעסק:

  • מועדונים
  • בית ספר / מכללה
  • מכון כושר
  • טכנאי מחשבים
  • משווק דיגיטלי
  • משרד פרסום ויח”צ
  • ועוד

 

אם אתם מתלבטים ולא בטוחים בנוגע לפיתוח אפליקציה, צרו קשר, ואנו נעזור לכם לקבל את התשובה הנכונה, שאגב, היא לא תמיד כן.

דילוג לתוכן