איך כותבים מאמר לאתר אינטרנט

כתיבת מאמר לאתר אינטרנט, או פוסט בשפת הוורדפרס המקצועית, היא אמנם לא עבודה קשה למדי, אך היא אכן פעולה שדורשת תכנון רב בדקדוק, ביסודיות ובבחירת המידע שברצוננו להעביר לקורא.

עלינו להבין שפוסטים באתרי אינטרנט הם אינם מאמרים אקדמיים שדורשים מאה ועשרים עמודים ובדיקה של פרופסור מוסמך, מאמר באתר אינטרנט בנוי קצת אחרת ועם זאת, כתיבתו נוחה ודינאמית יותר ממאמר שאנחנו מכירים מהשפה היומיומית.

 

מאמר באתר אינטרנט נועד לשלוש סיבות עיקריות:

  1. העברת מידע לגולשי האתר שלנו
  2. קידום אורגני בעזרת סריקות כלי גוגל
  3. שיווק נסתר או גלוי באופן טקסטואלי בפנים המאמר

קיימות סיבות נוספות כמובן, אך אלו הסיבות העיקריות והידועות שבעקבותן בעלי אתרים כותבים את מאמריהם באתרי האינטרנט שלהם.

 

אז איך כותבים מאמר?

כדי לכתוב מאמר טוב קיימות לא מעט דרכים, ואני שמח לומר שאין דרך אחת שהיא הכי נכונה או הכי מומלצת, למעשה, זה לא מדע מדויק שאפשר להוכיח.

קיימות מספר נקודות שאנחנו חייבים להכיר לפני שכותבים מאמר לאתר.

סדר וארגון – על המאמר להיות מסודר באופן של פתיחה, תוכן עיקרי, מידע נוסף ואולי מספר נקודות שחשוב להדגיש, וסיום. מאמר חייב להיות מסודר בצורת פסקאות ברורות ורלוונטיות לכותרת המאמר.

תחביר וכתיב – על המאמר להיות ברור באופן כתיבתו על ידי שימוש בסימני פיסוק, תחביר ברור ונכון, וכמובן, ללא שגיאות כתיב!

כותרת רלוונטית (!!) – כל גולש שנכנס למאמר שלכם נכנס אליו בגלל שכותרת המאמר עניינה אותו מסיבה מסוימת, דאגו שהכותרת תהיה מושכת, ברורה, לא ארוכה מידי, לא קצרה מידי וכמובן, עניינית לתוכן המאמר.

בחירת תוכן – כתיבת מאמר דורשת ידע וניסיון בתחום עליו אתם כותבים, לפני כתיבת מאמר, מכל סוג שיהיה, בחרו קודם כל את רמת הירידה שלכם לפרטים הקטנים בנושא, עד איזה רזולוציות להגיע בתוכן המאמר. אנחנו לא רוצים לשעמם את הקורא וכמובן גם לא לתת לו הרגשה שהוא לא מבין דבר, בטח ובטח גם לא לסבך אותו במידע מורכב מידי בתחום עיסוקינו.

 

אלו הן עיקרי כתיבת מאמר באתר אינטרנט, אם תשימו לב, המאמר הזה שקראתם ממש עכשיו מכיל בתוכו את רוב הנקודות שעברנו עליהן במאמר זה.

 

מקווה שמצאתם את המאמר הזה מועיל לשימושכם האישי.

דילוג לתוכן