אלמנטים שחייבים להיות בכל אתר

אתרי אינטרנט בשנים האחרונות כבר לא מה שהם היו פעם. כיום, ניתן לראות אתרי אינטרנט סופר יצירתיים וברמות שלא יכולנו לדמיין 20 שנים קודם לכן. ניתן לראות שימושים שונים באלמנטים מגוונים, תצורות וסגנונות מקוריים יותר, אך בשורה התחתונה – ישנם אלמנטים שחייבים להיות בכל אתר.

  1. כפתורי הנעה לפעולה – כפתורים המניעים לפעולה נועדו על מנת להקל על הגולש לבצע פעולה כלשהי, בדרך כלל, הפעולה הזו תהיה כפתור חיוג למשרד, פתיחת לוח שנה לתיאום פגישה, הפנייה לדף הפייסבוק העסקי של העסק, פתיחת אפליקציית הניווט עם הפנייה אוטומטית של מיקום משרדנו וכו’. כפתורים אלו הם חלק קריטי וחשוב לחוויית המשתמש באתר.
  2. כותרות H1 – שימוש בכותרות דווקא מתגית H1 נועדה כדי “לעזור” לקידום האורגני של גוגל לגלות את הכותרת הראשית של עמודי האתר שלנו. רצוי ומומלץ להשתמש בתגית H1 פעם אחת בלבד בכל עמוד, וזאת על מנת לעמוד בדרישות של גוגל כדי לקדם את העמודים הללו באופן הרצוי עפ”י גוגל.
  3. פרטי יצירת קשר – חשוב מאוד לא לשכוח לציין פרטי יצירת קשר, רצוי כמה שיותר על מנת שהגולש יוכל לבחור את אמצעי יצירת הקשר שנוח לו: טלפון המשרד, מספר פקס, טלפון נייד, כתובת אימייל, מיקום המשרד, שעות הפעילות, קישורים לרשתות החברתיות, קישור מהיר לשיחת ווטסאפ וכדומה.
  4. טופס יצירת קשר – נכון, אמנם קיימות לא מעט אפשרויות ליצירת קשר, אך בכל זאת, עלינו לאפשר לגולש למלא את פרטיו בטופס מסודר שישלח אלינו (רצוי ישירות למייל או לנייד) מהסיבה הפשוטה שלא תמיד הגולש פנוי ליצירת קשר מיידית ולפעמים אפילו יעדיף שהמשרד יחזור אליו ולא הוא למשרד.
  5. הפנייה לרשתות חברתיות – אחת השיטות הטובות ביותר להגדיל את אוכלוסיית העוקבים של העסק היא לא לחכות שגולשי פייסבוק ואינסטגרם ייתקלו בעסק שלנו “במקרה” בפלטפורמות הללו אלה פשוט “לעזור” לגולש האתר להגיע לדף העסקי, הרי אם גולש נכנס לאתר אזי הוא מתעניין בשירותינו ולכן הוא אפילו ישמח לעקוב אחר העסק גם ברשתות החברתיות.
  6. אפקט HOVER – זהו האפקט אשר גורם לאלמנט מסוים לשנות את עצמו כאשר עוברים מעליו עם העכבר, למשל: הגדלת הפונט וצבע הכפתור כאשר עוברים עליו עם העכבר, או שינוי צבע של קישור כאשר עוברים מעליו עם העכבר. אלמנט זה יוצר תחושת תנועתיות ודוחפים את המשתמש לבצע את הפעולה ולכן, בדרך כלל, אפקט ההובר יבוצע על אלמנטים מסוג כפתורים המניעים לפעולה.
  7. אפקט תנועתיות – אחת הדרכים היצירתיות לשמור על גולש פעיל באתר ולגרום לו להמשיך ולהתעניין בתוכן היא להציג בפניו תוכן רלוונטי על ידי תזוזה של אלמנט מסוים. באופן פסיכולוגי ופזיולוגי, העין שלנו תלך אחרי האלמנט הנע, עלינו להשתמש בכוח הזה לטובה ורצוי להציג אך ורק תוכן רלוונטי תחת אלמנט התנועה. 
  8. נגישות אתר – מעבר לסיבה הפשוטה שהנגשת אתר ציבורי היא חובה, הנגשת האתר עוזרת לבעלי המוגבלויות השונות לקבל את השירות הנדרש מהאתר שלנו ע”י התאמה של תוכן האתר למוגבלות הגולש ובהתאם ליכולותיו, כך גם אוכלוסיית מעוטי היכולת הפיזית יוכלו לקבל שירות בצורה הוגנת.
  9. קישורים חיצוניים – קישורים חיצוניים אלו הם קישורים המובילים למקורות אחרים אשר רלוונטיים לתוכן המוצג בפסקה, קישורים אלו הם אחד הכלים והעזרים שגורמים לאלגוריתם של גוגל לקדם את האתר שלכם בדירוג האורגני של גוגל.

אלו הם כמה מהאלמנטים שחייבים להיות בכל אתר ואתר מכל סוג שהוא (למעט דפי נחיתה). המלצתי היא לממש את כלל האלמנטים הללו ללא יוצא מן הכלל, חלקם ניתן לממש יותר וחלקם עדיף לממש בנגיעות קטנות על מנת לא לפגוע בחוויית המשתמש עם פעולות מיותרות.

כמובן, כל בעל אתר רשאי להשתמש באילו אלמנטים שירצה עפ”י רצונו והתאמתו לאתר, אין מאמר זה קובע את החובה באופן רשמי אלה אך ורק באופן דעתני בלבד.

דילוג לתוכן