אפליקציה או אתר – מה עדיף?

בעלי עסק רבים שואלים את עצמם “האם אני צריך אתר או אפליקציה לעסק?” ומתחילים להסתבך עם עצמם תוך כדי שהשאלה הזו מהדהדת להם בראש. אם גם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הזו, אני שמח לבשר לכם שיש תשובה! ותקבלו אותה ממש כאן.

אז קודם כל, חשוב לציין, אפליקציה לא באה להחליף את אתר העסק שלכם או את הדף העסקי שלכם ברשתות החברתיות, אפליקציה לעסק היא אפיק שיווקי או שירותי *נוסף* שבא לטובת העסק ולטובת לקוחותיו. 

אז לאחר שהנחנו את הנתון הזה על השולחן, אפשר להתחיל.

איזה עסק צריך אתר?

לדעתי, וזו דעתי בלבד, כל עסק שמעוניין להעביר מידע מסוים ללקוחותיו, בין אם זה מידע על מוצר מסוים, או על שירות מסוים, חייב אתר מהמון סיבות, אך חשוב להבין ולהכיר סיבה אחת פשוטה מתוך כל הסיבות הקיימות.

והסיבה הפשוטה היא – כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים שאתם לא מכירים ומתעניינים בשירות או במוצר שהעסק שלכם מציע.

איך תגיעו אליהם בלי אתר אם אתם לא מכירים אותם? אתם לא תדעו אפילו שהם חיפשו אתכם בגוגל או בפייסבוק. ונניח והגעתם אליהם, אתם באמת תצליחו לענות להם על כל השאלות שעולות לכל אותם הלקוחות הפוטנציאליים לפני שהם סוגרים עסקה? אולי, אבל ברמת נוחות שונה לגמרי ואחרי הרבה הרבה מאוד זמן.

~ יעילות היא שם המשחק. ~

איזה עסק צריך אפליקציה? ולמה?

אם הבנו את העניין לגבי אתר אינטרנט עסקי לעסק, ננסה עכשיו להבין את העניין בנושא האפליקציה לעסק.

אפליקציה בדרך כלל לא באה להחליף את האתר העסקי שלכם ברמה השיווקית, אלה אפליקציה נועדה בדרך כלל כדי להקל ולייעל הליכי שירות ללקוח חדש או קיים בכדי לבצע עסקה שנועדה להתרחש מלכתחילה אך בצורה נוחה, יעילה, נגישה וקלילה יותר מהסטייל הישן.

לצורך הדוגמה ניקח את רשת המסעדות נאפיס – 

רשת נאפיס עובדת כבר כמה שנים עפ אפליקציה שנקראת Skeeper, האפליקציה נועדה לסדר ולארגן את כמות הממתינים לשולחן באופן מסודר לפי כמות המועדים והזמינות בפנים המסעדה באופן דיגיטלי וע”י הודעת אס.אמ.אס לאותו ממתין.

אז העסקה נועדה להתרחש מלכתחילה, הרי הסועד או הלקוח הפוטנציאלי בין כה וכה היה ממתין לזמנו להיכנס למסעדה, אך במקרה זה, אותו לקוח פוטנציאלי חווה תהליך דיגיטלי נעים ונוח יותר מה שגורם לאותו לקוח פוטנציאלי לחזור שוב לאותו המקום.

~ שירות לקוחות זה שם המשחק ~

וכדי לעשות לנו סדר בראש, נעבור על הדברים שוב.

אתר אינטרנט לעסק – הוא ערוץ שיווק ושירות שניתן בעזרתו להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהציג להם את השירות או המוצר שלנו בצורה דיגיטלית, מתקדמת, מקצועית וייצוגית.

אפליקציה לעסק – היא ערוץ תקשורת מומלץ ללקוחות חדשים, קיימים וחוזרים שבעזרתה ניתן לשפר את רמת שירות הלקוחות שלנו ובזכות כך להמיר את רמת השירות למכירות עתידיות בפועל.

אם הדברים לא היו ברורים מספיק והייתם רוצים להתייעץ בנושא עם איש מקצוע מוסמך, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ואני מבטיח שתצאו עם התשובה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם.

דילוג לתוכן