מה ההבדל בין גוגל שיטס לבין אקסל

אם אגיד לכם שלא חסרים כלים חינמיים לניהול מידע באופן מסודר ברחבי הרשת אתם כנראה תצדיקו אותי. אני בטוח שנתקלתם לא פעם ולא פעמיים באיזו מערכת משוכללת לניהול מידע ותוכן טבלאי לצורך ניהול העסק או סתם לארגון היומיומי של עצמנו. 

במאמר זה, לא אדבר על כמה מהאפשרויות הטובות והרבות הקיימות ברחבי הרשת, אלה אסביר על ההבדלים, היתרונות והחסרונות בין אקסל מבית מייקרוסופט לבין גוגל שיטס מבית גוגל.

 

כידוע, אקסל וגוגל שיטס הן מערכות די דומות אחת לשניה, כמעט זהות, גוגל אפילו החליטה להשתמש כמעט באותם הצבעים והצורות הקיימות באקסל הישן והמוכר, אך מנגד זאת, עדיין קיימים מספר הבדלים בין השניים לטוב ולרע.


  • גוגל שיטס מבית גוגל – 

גוגל שיטס היא מערכת אקסל סופר קלילה ונוחה לתפעול, המערכת יושבת על גבי הענן של גוגל, ניתן למצוא אותה באפליקציות גוגל בעמוד הראשי של גוגל (נקרא google sheets).

גוגל שיטס מאפשרת ליצור מערכת מידע על בסיס טבלאות תוך שימוש בנוסחאות, פונקציות פשוטות ומורכבות, סטטיסטיקת נתונים, כלי ניתוח נתונים פנים מערכתיות ועוד.

בגוגל שיטס ניתן לעבוד בריבוי משתמשים, כלומר, כמה משתמשים יכולים לעבוד ולערוך את הקובץ באותו הזמן!

גוגל שיטס סופר ידידותית, פשוטה מאוד, קלה להבנה גם לאלו שאין להם ניסיון וידע במערכת האקסל המוכרת.


  • אקסל מבית מייקרוסופט – 

אקסל, היא אחת מתוכנות הבית של מייקרוסופט אופיס, מאוד נוחה למשתמש אך רק אחרי שמתמקצעים בה מספיק זמן, המערכת אמנם מאוד אמינה, מסודרת ומלאת פונקציות שימושיות רבות אך על מנת להכיר את כלל האפשרויות שהאקסל מציע לנו – ובכן, זה כרוך בזמן למידה לא קצר.

אחד החסרונות של האקסל זה שהוא לא פתוח לריבוי משתמשים, חסרון נוסף זה שאלמנטים מסוימים שאקסל מציע אינם מתאימים לשימוש טבלאי וזה קצת מסתרבל אם השימוש אינו מדויק.

 

קצת הבדלים:

מבחינת חוויית משתמש – גוגל שיטס מנצחת את אקסל.

מבחינת פונקציונליות – אקסל מנצחת את גוגל שיטס.

מבחינת קידמה בעבודה משותפת – גוגל שיטס לוקחת את התחרות הזו.

תלות באונליין – גוגל שיטס תלויה באינטרנט, אקסל אינה תלויה ברשת אינטרנטית, אקסל ניצחה כאן.

תאימות לסלולר וטאבלטים – כמובן שמערכת אינטרנטית כמו גוגל שיטס היא בטופ כי, טוב, אי אפשר להתחרות בתוכנה אל מול מערכת אינטרנט שאינה נדרשת להתקנה.

גיבוי אחורה – גוגל שיטס מספקת גיבוי מלא של כל שינוי קטן שבוצע, אקסל מציע את האפשרות המוכרת CTRL + Z לביטול פעולה אחרונה, וזה הכל.

 

בגדול, שתי המערכות נוחות וקלילות לשימוש, יעילות מבחינה פונקציונלית ומבחינת ניהול מידע, אך אני באופן אישי מעדיף את גוגל שיטס נטו בגלל העבודה אונליין ובגלל הגיבוי שהיא מציעה.

דילוג לתוכן