מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

מי מאיתנו לא ביצע חיפוש בגוגל ונכנס ישירות לתוצאה הראשונה (שאינה מודעה מקודמת) שראה בדף הראשון? מי מאיתנו לא חיפש דף עסקי מסוים בשורת החיפוש בפייסבוק ומצא בדיוק מה שחיפש גם אם לא דייקנו בתוכן החיפוש? ומי מאיתנו לא נתקל במודעות מסוימות רק בגלל סוג האוכלוסיה שהוא משתייך אליה?

קידום אורגני וממומן, מה זה אומר? מה ההבדלים ביניהם? ומה “טוב” יותר?

נתחיל במה זה קידום באופן כללי?

בדור שבו העסקים מתנהלים במנועי החיפוש האינטרנטיים וברשתות החברתיות קיימת חובה, באופן היפותטי כמובן, לקדם את העסק ברשת על מנת להיות חשוף יותר לקהל נרחב ורלוונטי יותר. זוהי הסיבה העיקרית שלשמה החלו ב”קידום ושיווק דיגיטלי” – לקחת את העסק שלך ולהנגיש אותו לקהל הרלוונטי עבורך, מי שצריך אותך, מחפש אותך גם מבלי לעבור פיזית ליד כתובת העסק שלך (במידה ויש).

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני, בגדול, הוא התוכן המוזן בגוף דיגיטלי לדוגמה: פוסטים ברשתות חברתיות, פרסומים בדפים עסקיים של רשתות חברתיות, מאמרים באתרי תוכן (כן, כמו גם המאמר הזה), תיאור של תמונה הנמצאת בגוף האתר, ובאופן כללי, כל תוכן שמוזן באופן ידני באינטרנט.

הסיבה היא מאוד פשוטה, היות ומנועי חיפוש פועלים ע”י חיפוש תוכן בגופים שונים (אתרים, רשתות חברתיות וכו’) – תוכן אורגני הוא הכלי למימוש האלגוריתם של מנועי החיפוש השונים כמו גוגל, יאנדקס, יאהו, בינג, וכו’. 

מה זה קידום ממומן?

אין גולש אחד ברשת שלא נתקל בפרסומת מסוימת בין אם זה בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל, יוטיוב, טיק טוק או פלטפורמות אחרות, נכון לומר מודעה מקודמת. בגדול ומבלי להיכנס לפרטים הטכניים של קידום ממומן – זוהי בעצם האפשרות לשלם לגוף בעל קהילה גדולה על מנת שאותו הגוף יציג את המודעה שלי בפני הקהל הרלוונטי עבור העסק. לדוגמה, בעל עסק יכול לשלם (בעזרת קמפיינים שלא ניכנס לפרטי הגדרתם) לפייסבוק על מנת שפייסבוק יציגו את המודעה שלו לקהל הרלוונטי עבור העסק המשלם ובכך להגדיל את קהל לקוחותיו.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

קידום אורגני וקידום ממומן אמנם בעלי אותה הקידומת “קידום”, אך הם מתחלקים לשני עולמות שונים ומורכבים כל אחד בפני עצמו.

קידום אורגני – הוא האופן ה”ידני” שמנהל האתר/ מנהל הדף העסקי/ וכו’ מבצע באופן יזום מבלי לקבל את תמיכתו ועזרתו של הפלטפורמה שבה בעל העסק מפרסם (לדוגמה: פייסבוק או גוגל).

בניגוד לקידום ממומן – הפועל בצורה אחרת. קידום ממומן נעזר באלגוריתמים המורכבים של הפלטפורמה המפרסמת ועל ידי כך הפרסום מגיע באופן אוטומטי וישיר לקהל היעד הרלוונטי עבור העסק ללא התערבותו הידנית והמייגעת של בעל האתר או בעל עסק.

בתכל’ס, באיזה קידום הכי כדאי להשקיע?

כידוע, שיווק דיגיטלי ושיווק בכלל הוא לא מדע מדויק, מה גם, לא ניתן לחזות באופן מדויק את הצלחתה של שיטת שיווק מסוימת, אך כעיקרון חשוב ואבן דרך, אני באופן אישי אמליץ על שילוב של שני שיטות השיווק הללו. השילוב של קידום אורגני יחד עם קידום ממומן, עפ”י דעתי, הוא השילוב הנכון ביותר עבור שיווק דיגיטלי ופיתוח עסקי ממספר סיבות:

  1. ניתן להגיע לקהל יעד רחב יותר .
  2. המודעות לעסק והחשיפה שהעסק שלכם יקבל יגדל.
  3. גיוון באמצעי השיווק היא אחת הדרכים הידועות והמוכרות ביותר להגדלת מחזור המכירות.

זו המלצתי האישית והיא לא חובה לאף אחד ולאף עסק. 

זכרו – שיווק ברמה מספקת ובאופן הנכון הם המפתח להרחבת מאגר הלקוחות העסקי שלכם באופן גורף וסיסטמטי.

דילוג לתוכן