מה חשוב לדעת לפני שמתחילים קידום ממומן?

שיווק, זוהי הדרך היעילה ביותר לחשיפת העסק שלכם, כידוע, אחד האפיקים הראשיים ביותר לעשות זאת כיום הוא לא אחר מאשר קידום ממומן ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

שיווק נכון הוא המפתח להצלחתו ונפילתו של עסק, חזק ככל שיהיה, עדיין התלות העסקית נשענת על הגורם השיווקי. זה לא משנה איזה סוג עסק יש לך, איפה הוא נמצא, מהן שעות הפעילות של העסק ומהם השירותים הנלווים אליו – השיווק חייב ולפעול ולרוץ גם כשאנחנו ישנים.

לפני הכל, נתחיל במושגים כלליים:

  • קמפיין – המודעה/ הפרסום שמועבר לגולשים ולקהל הרחב.
  • קריאייטיב – החלק הגרפי של של הקמפיין, תמונה, סרטון, MEMES, GIFS, וכו’. 
  • דמוגרפיה – אפיון קהל היעד, סטטוס, גיל, מיקום וכו’.
  • אחוז המרה – אחוז ההצלחה של הקמפיין להביא X לידים ביחס ל-X כסף, אחוז המרה גבוה הוא כישלון פרומי, המטרה היא לשאוף לאחוז המרה נמוך ככל האפשר.
  • ליד – לקוח פוטנציאלי שמתעניין בפרסום, עלול להביא לסגירת עסקה ולהפוך ללקוח משלם.
  • עלות לליד – המחיר היחסי שעלה להשקיע בפרסום על מנת להגיע ל-X לידים.

* לא ניכנס ליותר מידי מושגים מורכבים, אלו הם המושגים הכלליים.

במאמר זה אשתדל להשתמש פחות במושגים הטכניים של פעולות הקידום ויותר להשתמש במושגים כלליים שכולנו מכירים מהיום יום.

אז מה באמת חשוב לדעת ומה לקחת בחשבון לפני שמתחילים לקדם קמפיינים ברשתות החברתיות? הנה מספר עקרונות:

  1. הגדרת המטרה והציפות מהקידום – לפני שמתחילים להוציא כספים על שיווק וקידום עלינו להציב בפנינו יעדים, ציפיות ומטרות לקידום, בהתאם לתקציב כמובן, לכמה גולשים היינו רוצים להיחשף ביום, לאיזה סכום מכירות אנחנו רוצים להגיע, לאיזו תקופה היינו רוצים את הקידום, כמה קמפיינים ננהל בתהליך השיווק וכו’.
  2. מי קהל היעד בקמפיין – עלינו לדעת קודם כל למי אנחנו רוצים לפרסם, למי אנחנו רוצים להציג את המודעה שלנו, לאילו גופים, לאילו פרופילים, לאילו משתמשים, באיזה סטטוס קהל היעד שלנו, לאיזה גילאים, באילו אזורים, וכו’, ככל שנדע יותר על הדמוגרפיה של קהל היעד שלנו כך השיווק יהיה אפקטיבי ויעיל יותר, כמו שכולנו יודעים, שיווק אפקטיבי בא לידי ביטוי בסופו של דבר, בהכנסות העסק.
  3. מהו התוכן הרלוונטי עבור קהל היעד – חשוב חשוב חשוב! התוכן הוא אחד המפתחות העיקריים להתעניינות הצופה במודעה! הקפידו להשתמש בתוכן רלוונטי, בנוסח תקין ומכובד, במלל שרלוונטי לתחום השירות או למוצר שלכם, הקפידו להסביר יפה את המודעה כך שכל אחד יוכל להבין אותה מבלי לשבור את הראש.
  4. באיזה קריאייטיב כדאי להשתמש בקמפיין – בקמפיינים מסוימים עדיף להשתמש בסרטון וידאו הממחיש בצורה הטובה ביותר את השירות או את המוצר, אך במקרים מסוימים עדיף להשתמש בתמונה רלוונטית או אולי אפילו בMEME משעשע שיכול לקרב את העסק ללקוחותיו. אמנם קיימת טענה שסרטוני וידאו הם הכי אפקטיביים מבחינה שיווקית אך זהו אינו מדע מדויק, מה גם, מדובר בעניין תקציבי. כל מקרה לגופו.
  5. באיזה סוג הנעה לפעולה להשתמש בקמפיין – בקמפיינים שונים רצוי להשתמש בהנעות שונות לפעולה, לדוגמה, בקמפיין X רצוי להשתמש בהנעה לפעולה המפנה לווטסאפ של בעל העסק ובקמפיין Y רצוי להשתמש בהנעה לפעולה אחרת, כמו לדוגמה, הפנייה לאתר הבית של העסק, דוגמה אחרת, כפתור חיוג ישיר לעסק. כמו כן, קיימים סוגים שונים של הנעות לפעולה, תגוונו, השתמשו במספר הנעות שונות לפעולה ואל תתקבעו על הנעה לפעולה אחידה.
  6. מהו התקציב החודשי לשיווק – הנקודה הרגישה של כל בעל עסק, כמה באמת להשקיע על קידום ממומן ברשתות חברתיות. טוב, עוד לא הומצאה נוסחת פלא שמציינת את התקציב הרצוי לשיווק העסק אך כן יש רציונל וסטטיסטיקה חישובית משוערת לכך, בפייסבוק לדוגמה, ניתן לראות טווח של גולשים שיתקלו במודעה של בעל העסק פר יום / פר חודש ולפיכך, לגזור מזה אחוז המרה. המלצה אישית שלי היא להשקיע מינימום של 1,800 ש”ח לחודש לקידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, אך כמו לכולם, לכל אחד שיקולים תקציביים וכלכליים משלו בהתאם למצבו. 
  7. אלטרנטיבות אחרות – זה לא סוד, אפיקי השיווק הדיגיטלי הן לא רק בפייסבוק ובאינסטגרם, ניתן לפרסם ולשווק גם בערוצים אחרים כמו לדוגמה, ביוטיוב בעזרת סרטוני וידאו, בלינקאדין, בגוגל, וכו’. לא חסרות אלטרנטיבות אחרות, הכל עניין של תקצוב שיווקי נכון וקבלת החלטה על ערוצי פרסום רלוונטיים לעסק.

אלו הם העקרונות הבסיסיים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לשווק את העסק ברשתות החברתיות, חשוב לדעת, להכיר ולממש אותם על הצד הטוב ביותר על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר בשלבי הקידום.

דילוג לתוכן